VATAN, BAYRAK, EZAN, NAMUS, ONLARA EMANETTİ; ÖLMEDEN EMANETLERİNE SAHİP ÇIKAMAYACAKLARINI ANLAYINCA EVE DÖNMEKTEN VAZGEÇTİLER.

BALKAN GÖÇMENLERİ İKTİSADİ VE SOSYAL ARAŞTIRMA VAKFI (BİSAV) ÇANAKKALE GEZİSİ

Gezi, Merkezi Ankara'da bulunan derneğin kurucu üyesi veteriner hekim Şevket Alimoğlu
sponsorluğunda bayram nedeniyle Bulgaristan'dan gelen misafirleri ve Çerkezköy'den Bulgaristan
göçmenlerini ile Çanakkale ve Balkan Şehitleri gönüllüsü Yaşar Daylan'ın rehberliğinde gerçekleştirildi.
Geziye sabah 06:00'da Çerkezköy'den hareket edilip Gelibolu'daki Çilehane'de* başlandı. Daha sonra
Bayraklı Baba'ya gidildi. Arkasından Eceabat'ta çorbalar içildi.Çorba içiminden sonra Eceabat sahil
yolunda yeni düzenlenen minyatür park gezildi. Minyatür park anıtıyla birlikte görülmeye değer bir yapıt.

Gezi Kilitbahir Kalesi'nin önünde bulunan Namazgah tabyalarında güzel bir sinevizyon seyrinden sonra Seyit
Onbaşı anıtını ziyaretiyle devam etti. Tek başına 276kg mermiyi annesinden öğrendiği 'La havle vela kuvveti
illa billa azim' duasıyla kaldırarak topa sürüp Fransa ve İngiltere'nin yenilmez armadasının gemilerini Çanakkale
boğazının derin sularına gömdüğü anı yaşadık. Hamidiye ve Mecidiye tabyalarının ziyaretinden sonra alçıtepe köyünden
zığındere (sargıyeri) şehitliğini ziyaret ettik. Sonrasında Nuriyamut anıtını (Nuri Paşa İstanbul'daki iki evini satıp bu anıtı
yaptırmıştır) ziyaret ettik. Alçıtepe köyündeki galeriyayı gezdikten sonra yemek molası verdik.
Yemekten sonra 253,000 şehidimiz adına yapılan Abidemize doğru yola koluyduk. Abide 1954 yılında temeli atılıp 1960
yılında açılmıştı. 1999 yılında Italya'dan getirilen makinalarla savaş figürleri duvarlarına işlenmişti. Abide ve yanındaki 60,000 şehit isminin yazılı bulunduğu şehitliği de gezdikten sonra Yahya Çavuş (Ezineli) şehitliğine geçtik.
63 kişi ile 3000 kişiyi bertaraf eden Yahya Çavuş ve takımını rahmetle anıp dualar ettik. 57.alaya gitmek için yola çıktık.
Yolda önce Mehmetçiğe saygı anıtını görüp 57.alaya vardık. Balkan Çanakkale İstiklal Savaşlarına katılıp 16 yıl askerlik
yapan son gazimiz Hüseyin Kaçmaz'ın anıtını görüp 57.alay şehitliğini ziyaret ettik. Daha sonra Arıburnu yarlarını ve
Anzak koyunu gördük.Conkbayırı'na doğru yola çıktık. 1994 yılında çıkan orman yangınında şehit olan Orman Bölge şefi
Talat Göktepe anıtını da gördük. Bigalı köyündeki 19.Tümen komutanı,Anafartalar kahramanı,Çanakkale gazisi ve
Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün kaldığı müzeevi gezdik.

Kazandığımız an bu andır dediği yer CONK Bayırına çıktık.
Düşmandan kaçılmaz
Niye kaçıyorsunuz ? dediğinde
Cephanemiz yok efendim.
Süngünüz yok mu ? Süngü tak yere yat diyaloğunun  yaşandığı  kara savaşının bizim  lehimize döndüğü  yer.

Gazi  Mustafa Kemalin cep saatinden vurulduğu  gözetleme  yerini görüp  gezimizi  tamamladık  BAYRAKLARI  BAYRAK  YAPAN ÜSTÜNDEKİ  KANDIR,  TOPRAK  UĞRUNDA  ÖLEN VARSA  VATANDIR. NE  MUTLU  TÜRKÜM  DİYENE. NE  MUTLU  ÇANAKKALE  ŞEHİTLERİNİ  ZİYARET  EDENLERE  HAYDİ  ÇANAKKALEYE  YEDİDEN  YETMİŞE  ÇANAKKALEYE.